Нові стратегії викладання в умовах війни

Січ. 10, 2025

Євген Володимирович Жученко


09 січня 2024 року в онлайн-режимі відбулося засідання методичного об'єднання  викладачів української філології та зарубіжної літератури закладів фахової передвищої освіти  (ЗФПО)Луганської області.
Спільноту привітала методист Ради директорів ЗФПО Луганської області Кадацька Л. В., зазначивши про відновлення функціонування Ради директорів ЗФПО Луганської області та методичних  об'єднань (МО).
 
Голова МО, Сергієнко Л. В., к. п. н., викладач української філології ВСП «Лисичанський педагогічний фаховий коледж ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», окреслила загальні тенденцї, навчальні стратегії отримання освітніх послуг у воєнний час, зазначивши, що система освіти в Україні стикається з викликами, які потребують адаптації до нових реалій, забезпечення якісної освіти вимагає не лише збереження рівня навчання, але й інтеграції новітніх підходів, які можуть бути застосовані в дистанційній та змішаній формах навчання. Сьогодні дистанційна освіта стала важливим засобом розв’язання геополітичних завдань, а сучасному суспільству потрібна масова якісна освіта.
 
Нині у виграші ті заклади  освіти, які змогли налагодити  навчання  за  два  роки  карантину  на  дистанційних  платформах,  а викладачі апробували інтерактивні форми та інші дистанційні форми навчання. 

В умовах війни і після неї безумовне вміння викладача нести знання здобувачів освіти у потрібному руслі – розвитку метанавичок, або універсальних навичок. Уміння  вчитися,  тримати  увагу  і  пам'ять, орієнтуватися  в  численних інформаційних  потоках  і  мислити  критично  та  творчо – це  ще  донедавна  намагалися сформувати в здобувачів освіти  викладачі. 
Майже в усіх освітньо-професійних програмах закладено вміння здобувача освіти працювати за умов невизначеності, гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях. Це і є життєво необхідні навички.
 
З часом метанавички допоможуть здобувачу освіти бути готовим до несподіваних змін, вміти приймати рішення на межі міжпредметності; це уміння постійно адаптуватися й змінювати свою професію за вимогами свого місця роботи або нового виробництва. 
Дистант сьогодні найбільш ефективна форма навчання в умовах, що склалися. Головне, щоб викладач не дистанціювався, а системно виходив на зв’язок, бо від його майстерності залежить суб’єкт-суб’єктна форма навчання, цим самим він збереже унікальність спільноти закладу освіти на майбутнє.
До обговорення означеного питання активно долучилися члени МО.

Працюємо заради  майбутнього освіченого покоління! Заради Перемоги, яку маємо виборювати під вибухами від ракет, снарядів.