logo-USAID — копия.png

НОМЕР ГРАНТУ: G-Kra-030
«Модернізація інженерної освіти для підтримки конкурентоспроможності промисловості Луганської області»

 

1. КОРОТКИЙ ВИКЛАД МЕТИ/РЕЗЮМЕ ПРОЕКТУ 

Відповідно до другого шестимісячного плану імплементації та координації Проєкту USAID «Економічна підтримка Східної України», грант «Модернізація інженерної освіти для підтримки конкурентоспроможності промисловості Луганської області» сприяє досягненню компоненту та суб-компоненту: 1.Інтеграція; 1.2. Збільшення можливостей. Інтервенції: 1.2.6. Підтримка «Центру безперервної освіти» Даля шляхом встановлення співпраці з приватним сектором. 

Збройний конфлікт спричинив серйозні зриви у промисловому секторі Луганської області. Ця криза поглиблюється через серйозну нестачу висококваліфікованих молодих спеціалістів. Рівень компетентності випускників університету інженерної галузі не відповідає сучасним потребам роботодавців, які продовжують працювати в регіоні та інших куточках України. Щороку декілька сотень інженерів, які закінчили навчання в Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля (СНУ ім. В.Даля), не працюють за своєю спеціальністю в основному через відсутність специфічних знань спеціалізованого сучасного інженерного програмного забезпечення та практичних навичок, необхідних в цій галузі. В даний час університет зосереджується на теоретичних аспектах, які застаріли або базуються на застарілих технічних директивах, які в кінцевому підсумку не забезпечують відповідних практичних навичок. Комп'ютерному обладнанню в університеті понад 20 років, а його операційні системи не дозволяють встановлювати спеціалізоване та сучасне професійне інженерно-математичне програмне забезпечення, що є важливим для підготовки сучасних інженерів. 

В рамках даного гранту Проєкт «Економічна підтримка Східної України» надає підтримку СНУ ім. В.Даля шляхом вдосконалення його матеріально-технічної бази з метою узгодження навчальної спроможності з поточними потребами роботодавців. Ця покращена навчальна програма та матеріально-технічна база призводять до утримання молоді в регіоні, оскільки вони завдяки неї набувають необхідні навички для зміцнення виробничих можливостей регіону. Проєкт «Економічна підтримка Східної України» допомогає створити дві комп’ютерні лабораторії - ХімЛаб (для інженерів-хіміків) та МехЛаб (для інженерів-машинобудівників), закупив комп’ютерне обладнання та програмне забезпечення, оргтехніку, меблі та курси навчання на спеціалізованому програмному забезпеченні для викладачів університету. 

0-02-05-ae7163c79de06948cb9aa204b321555497a34ff12f816ad89e9737a4938f523b_b55c8eea4f1dd8b.jpg

Для МехЛаба Проєкт «Економічна підтримка Східної України» закупила програмне забезпечення PTC CREO та ANSYS. Ці програми пов'язані із системами автоматизованого промислового дизайну та є програмним забезпеченням високого рівня для навчання та збільшення можливостей студентів та навчального закладу. Це дозволяє одночасно проводити розрахунки великої кількості користувачів, що дуже важливо для навчального закладу. Ці програмні продукти дозволяють глибоко інтегруватися у виробничий процес, вони доповнюють один одного і дозволяють інженерам створювати повноцінну розробку продукту та сучасні цикли моделювання, необхідні для експериментів в техніці. Використання сучасного інженерного програмного забезпечення на рівні університету дозволяє створити конкурентоспроможну продукцію світового класу та сприяє залученню представників міжнародних компаній для співпраці та розширення можливостей працевлаштування випускників в галузі інженерії. 

Screenshot_6.png
Screenshot_7.png

Це програмне забезпечення відкриває можливості викладачам проводити фундаментальні наукові дослідження та брати участь у міжнародних дослідницьких проєктах. Що стосується студентів, це допомогає забезпечити доступ до сучасних методів інженерної освіти, підготовує студентів з вміннями та знаннями, що відповідають потребам сучасних машинобудівних підприємств, і, таким чином, підвищує загальну кваліфікацію для робочої сили регіону.

У липні / вересні 2019 року Проєкт «Економічна підтримка Східної України» організував тренінги для викладачів університету з ANSYS та CREO, які тривали по два тижні кожен і були спрямовані на підвищення кваліфікації викладачів. Завдяки цим тренінгам викладачі отримали навички та знання та готові оновити навчальну програму. 

Для цілей ХімЛаба, Проєкт «Економічна підтримка Східної України» закупив курси навчання через замовлення на купівлю у місцевої інженерної фірми, ПАТ «Хімпроект». «Хімпроект» - єдиний розробник програмного забезпечення, що спеціалізується в цій галузі в Україні, і єдиний уповноважений продавець програмного забезпечення AssistantBuild11 та BiTech2 в Україні. Отже, обраний постачальник є єдиною фірмою, яка може надавати послуги з навчання та навчання з використання цих програм на місцевому рівні в університеті. AssistantBuild та BiTech - це два два вида програмного забезпечення, які є комбінацією декількох видів універсальних інженерних програм (включаючи NavisWork, Adobe Reader, AdvanceSteel, Revit, AutoCad та Plant 3D), які широко використовуються багатьма інженерними фірмами. Усі ці програми поєднані разом, щоб дати загальний огляд інженерних процесів студентам інженерам. Таким чином, навчання в Assistant Build і BiTech також забезпечує навчання за складовими програм, які їх складають, кожна з яких є дуже корисною для студентів технічних наук СНУ ім. В.Даля. Ця унікальна особливість робить програми BiTech та Assistant Build програмними продуктами з високим впливом, які підвищують технічні знання студентів університету. 
0-02-05-b9b1cba0f297279510f0fde1330cf88398d1910fd0b0a59a9a8f2c5ce8750f8c_c2cccae1763ea423.jpg

Після закінчення навчання від «Хімпроект» викладачі університету адаптують навчальну програму університету, щоб вона включала всі ці програми, та навчатимуть студентів та надаватимуть їм навички, необхідні для подальшої роботи у великих інженерних фірмах Луганської області та інших областей України. 

Таким чином, запропоноване втручання дозволяє СНУ ім. В.Даля забезпечити сучасну та ефективну освіту для студентів, що, в свою чергу, значно підвищує рівень їх працевлаштування та утримання в регіоні, що призводить до посилення промислового потенціалу регіону.

 

119488545_3086362204807009_530255710421175348_n.jpg
2. ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ 

Заснований в 1920 р. у м. Луганськ, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля - це державний навчальний заклад вищої освіти, підпорядкований Міністерству освіти і науки України. Офіційно акредитований Міністерством освіти і науки України, СНУ ім. В.Даля був одним з перших університетів в Україні, який приєднався до Великої Хартії Європейських університетів у Болоньї (2004). 

СНУ ім. В.Даля - найбільший вищий навчальний заклад Луганської області, який приготував студентів за більш ніж 60 спеціальностями. Університет був одним з найбільших навчальних закладів країни за кількістю студентів (понад 35,000), викладацьким складом (понад 900 докторів та професорів) та матеріально-технічними ресурсами (охоплює 57 будівель).
У 2014 році університет був змушений евакуюватися до м.Сєвєродонецьк та відмовитися від його закладів, частини викладацького складу, навчального обладнання та матеріалів на окупованій території м.Луганськ. Це призвело до зменшення кількості технічних спеціальностей, пропонованих університетом. 

3. МЕТА І ЦІЛІ ГРАНТУ 

Мета гранту: надати доступ до адаптованих навчальних програм для студентів інженерних спеціальностей Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля відповідно до потреб регіональних роботодавців. 

Цілі гранту: 

1. Модернізувати технічну спроможність факультету інженерії Східноукраїнського університету імені Володимира Даля; 

2. Підвищити кваліфікацію вчителів для надання учням відповідних навичок; 

3. Адаптувати навчальні плани для інженерних спеціальностей відповідно до потреб регіональних роботодавців та впровадження в навчальний процес інженерного навчання спеціалізованого програмного забезпечення.

0-02-05-589093ba27bd20d3ecd1c1830e9c1556b067e8fffbe282b00eb1e0e5a0727540_c258b12f0edc2777.jpg

4. ОПИС ДІЯЛЬНОСТІ В РАМКАХ ГРАНТУ/ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ОДЕРЖУВАЧА 

- У рамках цього гранту Реципієнт створив дві комп'ютерні лабораторії: одну для інженерів-механіків, МехЛаб та іншу ХімЛаб, для інженерів-хіміків. 

- Проєкт «Економічна підтримка Східної України» закупив та поставив комп’ютерне обладнання та програмне забезпечення, оргтехніку та меблі для обладнання комп'ютерних лабораторій. 

- Проєкт «Економічна підтримка Східної України» придбав послуги тренерських курсів у ПАТ «Хімпроект» для підготовки викладачів університету, які працюють зі спеціалізованим інженерним програмним забезпеченням, BiTech та AssistantBuild. ПАТ «Хімпроект» забезпечив університет програмним забезпеченням та навчальним пакетом. В результаті проведено два курси для 12 осіб для кожного програмного забезпечення. 

- Реципієнт адаптував навчальну програму для студентів курсів хімічної інженерії, прикладної механіки та промислового машинобудування (для ступенів бакалавра та магістра). 

- На основі професійних тренінгів з сучасного програмного забезпечення, навчальні програми відповідно оновлені. 

- Реципієнт провів навчально-методичний процес та збільшив професорські здібності у нещодавно обладнаних лабораторіях.

Screenshot_2.png
Screenshot_3.png
5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ 

1. Реципієнт оснастить два комп'ютерні класи відповідним обладнанням та програмним забезпеченням для 13 навчальних місць; 

2. Реципієнт отримає два курси підвищення кваліфікації для 24 викладачів, 12 учасників на кожній курс (до 15 унікальних бенефіціарів); 

3. Реципієнт адаптує навчальні програми для шести інженерних спеціальностей; 

4. Реципієнт буде проводити заходи щодо зміцнення відносин між Університетом та місцевими компаніями (потенційними роботодавцями). Серед них: робочі групи з потенційними роботодавцями, спрямовані на адаптацію навчальних програм, зустрічі-презентації адаптованих навчальних планів та програм навчальних дисциплін роботодавцям та керівництву університету, візити представників компанії до університету з метою спостереження за змінами та спілкування з викладачами, які працюють за адаптованими навчальними програмами, та студентами-інженерами. 

6. НАСЛІДКИ 

1. Вчителі здобували відповідні знання та вміння під час тренінгів та застосовують їх у своїй педагогічній практиці; 

2. Студенти починали отримувати практичні навички та знання в результаті адаптованих навчальних програм, які демонстрували потреби роботодавців, що призвело до кращої працездатності випускників, що призвело до довгострокової перспективної зайнятості; 

3. Потенційні роботодавці отримали доступ до кваліфікованих фахівців завдяки об'єднаним зусиллям з університетом щодо адаптації навчальних програм до сучасних потреб у працевлаштуванні.

Screenshot_4.png