Освітня програма: 101 «Екологія», другий (магістерський) рівень вищої освіти Спеціальність: 101 «Екологія» Галузь знань: 10 «Природничі науки» |
|
Для тих, хто має покликання до охорони природи чи просто любить її по-справжньому | |
Освітня програма спрямована на підготовку висококваліфікованих і професійних фахівців, здатних динамічно поєднувати знання, уміння, комунікативні навички з автономною діяльністю та відповідальністю під час вирішення проблемних питань у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування, розробляти та впроваджувати інноваційні та ефективні природоохоронні заходи. Підтримка стану навколишнього середовища на високоякісному рівні та забезпечення збалансованого природокористування вимагають, особливо в промислово високонавантажених регіонах, тісного взаємозв’язку між промисловими підприємствами, науковими і проектними організаціями, а також природоохоронними контролюючими органами та громадськими організаціями. Цього можуть досягти висококваліфіковані фахівці – екологи, які мають поглиблені знання щодо розроблення, впровадження та експлуатації природоохоронних об’єктів, спроможні при здійсненні професійної діяльності розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми у сфері екології, охорони довкілля та збалансованого природокористування. |
|
У професійній діяльності еколог зазвичай:
|
|
У світі професія еколог набула особливого значення. Фахівці-екологи стежать за здоров'ям нашої планети, дбають про чистоту води, повітря та ґрунту. А це безпосередньо впливає на наше життя. Для підготовки спеціалістів з екології використовуються сучасні знання загальної та прикладної екології, актуальні питання охорони біорізноманіття та довкілля, раціональне використання природних ресурсів, традиційні та інноваційні підходи для вирішення екологічних проблем. |
|
Основні освітні компоненти за професійним спрямуванням:
|
|
Ринок праці України, зокрема Східного регіону, потребує висококваліфікованих фахівців-екологів, які сприятимуть підвищенню екологічної безпеки техногенно навантаженого середовища. Освітньою програмою 101 «Екологія» передбачено підготовку фахівців, які, зокрема, здатні оцінювати потенційний вплив техногенних об’єктів та господарської діяльності на довкілля, застосовувати нові підходи для вироблення стратегії прийняття рішень у складних непередбачуваних умовах, оцінювати екологічні ризики за умов недостатньої інформації та суперечливих вимог. Для еколога відкрито безліч можливостей розвитку: охорона довкілля, екологічне інспектування, чисті технології, альтернативна енергетика, сталий розвиток, екологічна політика, туризм та багато іншого. Сучасна природоохоронна освіта дає можливість працювати в різних галузях економіки та державного управління України: заповідні території, ЕКО-лабораторії, екологічна інспекція, промислові підприємства, навчальні заклади, громадські організації тощо. |
|
Екологи можуть займати посади:
|
|
Одним із трендів на ринку праці є попит на професіоналів у сфері екології. Сьогодні екологічний сектор не існує як окрема галузь. Перетворення економіки призводить до того, що у всіх галузях з'являються фахівці, що займаються питаннями екології. У всьому світі йде активна боротьба за охорону навколишнього середовища. Ухвалюються нові закони щодо захисту природи, встановлюються жорсткі екологічні стандарти, будуються очисні споруди на підприємствах. Згодом поява критичної маси людей, що піклуються про стан природи, зробить екологічний контроль справою суспільства, а не окремих фахівців. В екологічному секторі головну роль гратимуть контроль за змінами навколишнього середовища, розвиток технологій переробки відходів в більшості галузей економіки, впровадження проектів і програм з урахуванням технологій повного циклу (від проектування продукту до його використання і вторинної переробки або захоронення). Екомоніторинг і впровадження екологічних практик стануть в найближчі десятиліття обов'язковою частиною роботи у всіх секторах промисловості та транспорту. |
|
|
Впродовж навчання здобувачі вищої освіти мають можливість: - проходити практику на базі провідних підприємств та організацій регіону; - приймати активну участь к науково-практичних конференціях, круглих столах, семінарах, тренінгах, олімпіадах. Колектив кафедри хімічної інженерії та екології забезпечує сучасну та якісну природоохоронну освіту. Здобувачі вищої освіти навчаються за спеціальним навчальним планом, який відповідає європейським стандартам якості освіти та сучасним потребам ринку праці. Ми використовуємо інтерактивні форми навчання – лекторії, тренінги та практикуми на підприємствах та природоохоронних організаціях. Щоб зробити навчання максимально корисним та інформативним ми залучаємо відомих екологічних експертів та природоохоронних інженерів. Саме тому наші випускники отримують максимальні знання та вміння у різних напрямках охорони довкілля. Кафедра має сучасні навчальні аудиторії, науково-дослідні лабораторії та комп′ютерні класи для проведення практичної та наукової роботи. На базі кафедри створена міжкафедральна науково-дослідна лабораторія «Моніторингу навколишнього середовища та прикладних екологічних досліджень». Кафедра має сучасні навчальні аудиторії, науково-дослідні лабораторії та комп′ютерні класи для проведення практичної та наукової роботи. |
|
|
На базі кафедри створена міжкафедральна науково-дослідна лабораторія «Моніторингу навколишнього середовища та прикладних екологічних досліджень». Метою діяльності Лабораторії є здійснення аналітичної, наукової, освітньої та просвітницької діяльності, об’єднання науково-педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти у сфері організації, проведення і поширення результатів екологічних досліджень в контексті сталого розвитку. Лабораторія сприяє поєднанню наукової та аналітичної роботи, впровадженню результатів наукових досліджень у навчальний процес та практичну діяльність. |
|
Основні напрями діяльності Лабораторії:
В рамках діяльності Лабораторії здобувачі вищої освіти проводять наукові дослідження, за результатами яких публікуються наукові публікації, виконуються курсові та випускні роботи, звіти з практик. Проводять моніторинг стану компонентів навколишнього середовища. Студенти, котрі вирішили здобути вищу освіту другого рівня отримують кваліфікацію «Магістр». Наявність розширеної наукової та педагогічної підготовки дає можливість не тільки працювати за спеціальністю, але й здійснювати науково-виробничу, проектну та управлінську діяльність за напрямом екології та збалансованого природокористування. Можливо, саме ваші винаходи та креативні рішення складних проблем допоможуть зробити життя на нашій планеті безпечнішим та комфортнішим. ГАРНИЙ ЕКОЛОГ СЬОГОДНІ – ЧИСТЕ ДОВКІЛЛЯ ТА ДОГЛЯНУТА ПЛАНЕТА ЗАВТРА! |