«Базові навички медіатора. Менторство та діалоги порозуміння»

Жов. 19, 2021

Юлія Олександрівна Бохонкова

19 жовтня 2021 року на базі Університетського Центру медіації, що функціонує при кафедрі психології та соціології Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, була проведена об’єднана кураторська година на тему «Базові навички медіатора. Менторство та діалоги порозуміння» для здобувачів вищої освіти кафедри психології та соціології, що навчаються за програмами підготовки бакалавра та магістра спеціальності 053 Психологія (освітня програма «Психологія»). У заході прийняла участь 51 особа, серед яких здобувачі вищої освіти та викладачі кафедри психології та соціології, що виконують обов’язки кураторів академічних груп.

Інститут медіації широко розповсюджений у світовій та європейській практиці, та надає можливість обирати конструктивні способи для вирішення конфліктів (спорів) при збереженні можливості звертатись до суду для їх вирішення.

Учасники заходу зосередились на питаннях, пов’язаних із тим, що медіацію можна назвати звичайними переговорами з незвичайним результатом. Медіація проводиться за взаємною згодою сторін медіації відповідно до принципів добровільності; конфіденційності; незалежності і нейтральності, неупередженості медіатора; самовизначення і рівності прав сторін медіації.

Медіація в класичній моделі спрямована на вирішення конкретного спору або на прийняття рішень шляхом комунікації двох або більше сторін за допомоги медіатора, тоді як діалог може мати двояку мету – як вирішення проблем, так і побудову довіри та порозуміння. При тому дуже важливим є те, що побудова довіри і порозуміння між учасниками процесу діалогу є обов’язковим елементом діалогу, яка надає можливість визначитись у прийнятті рішення, досягненні домовленостей або підписання угод в діалозі.

Медіація тісно повязана з менторством. На виховному заході було визначено, що головною особливістю менторства, котра відрізняє його від наставництва, є принцип паритетності стосунків, рівності у взаєминах та збагаченні обох учасників, співпраця на демократичних засадах. Була надана інформація, що в країнах ЄС і США набувають популярності такі різновиди менторства, як «телементорство», «віртуальне менторство», «е-менторство», «і-менторство», маючи одну мету – ефективно надати індивідуальну академічну, мотиваційну та емоційну підтримку здобувачам вищої освіти за допомогою спілкування у системах: «здобувач вищої освіти - викладач», «здобувач вищої освіти – здобувач вищої освіти», «викладач - здобувач вищої освіти».

Створення мирного середовища як умови встановлення демократичних цінностей в освіті є орієнтиром для розбудови суспільства. Показником ефективності медіації в Україні є саме виконання сторонами домовленостей, досягнутих у процесі медіації.

Захід виявився насиченим інформаційна та емоційно. Будемо й надалі дбати про середовище без конфліктів. Дякуємо за організацію цього заходу керівниці Університетського центру медіації, доктору психологічних наук Лосієвській Ользі Геннадіївні та усім здобувачам вищої освіти